copiii în centrul educației

GRĂDINIȚA

 

 Încă de la grădiniță ne dorim să le oferim un mediu în care ei să se dezvolte armonios și să se simtă în siguranță. Cu ajutorul jocurilor creative, cântecelor și poveștilor, învățarea devine mai ușoară. 

Principiul 1

Fiecare copil este unic, învață constant și poate fi flexibil, capabil și încrezător în forțele proprii.

Principiul 2

Copiii învață să fie puternici și independenți prin relații pozitive cu cei din jur.

Principiul 3

Copiii învață și se dezvolte armonios în medii ofertante, în care experiențele lor răspund nevoilor individuale și unde există un puternic parteneriat între educatori și părinți.

Principiul 4

Copiii învață și se dezvoltă în moduri diferite și în ritmuri diferite.

ÎNVĂȚARE PRIN JOACĂ ȘI EXPERIMENTARE

Programă românească, principii ale educației finlandeze

La Grădinița Româno-Finlandeză, grija, afecțiunea și încrederea încurajează toți copiii să-și asume riscuri și să experimenteze. Cu mic, cu mare învățăm din greșeli și depășim momentele dificile, cu zâmbetul pe buze.

copii motivați pentru

Eficiență în învățare

JOC & EXPLORARE

Motivăm copiii să investigheze și să experimenteze mediul din jurul lor și să încerce ‘o dată’.

ÎNVĂȚARE ACTIVĂ

Încurajăm copiii să se concentreze și să continue să încerce chiar daca întămpină dificultăți și să se bucure de realizări.

GÂNDIRE CRITICĂ & CREATIVĂ

Oferim ocazia copiilor să dezvolte și să împărtășească ideile proprii, să realizeze conexiuni între idei și să dezvolte strategii pentru a îmbogăți propria învățare.

Activități & Programe

Program

8:00 - 9:30 Primirea

Copiii sunt primiți și se ia micul dejun. Timp de jocuri libere, la alegerea copiilor.

9:30 - 12:00 Activități

Activități pe domenii experențiale, rutine, jocuri și activități liber alese

12:00 - 12:30 Masa de prânz

Oferim copiilor mâncare caldă pregătită zilnic de echipa noastră de bucătari.

13:15 - 13:30 Pregătiri somn

Copiii sunt ajutați să se liniștească pentru somnul de prânz.

13:30 - 15:30 Somnul de prânz

Copiii se odihnesc până la ora 15:30.

15:30 - 16:00 Rutine

Igienă, deprinderea de a ajuta la servirea gustării

16:00 - 16:30 Gustarea

Se servește gustarea de după-amiază.

16:30 - 18:00 Activități

Activități de consolidare, de recuperare și ameliorative pe domenii experențiale, jocuri și activități liber alese.

Domenii experiențiale

1. Domeniul Științe
  • Cunoașterea mediului
  • Matematică
2. Domeniul comunicare
  • Dezvoltarea vorbirii și a limbajului
  • Limba română
3. Domeniul om și societate
  • Educație
  • Activități practice
4. Domeniul estetic și creativ
  • Activități plastice (desen, pictură, modelaj)
  • Muzică
5. Domeniul psihomotric
  • Educație fizică

Domenii ale dezvoltării

  1. Dezvoltarea fizică, sănătate și igienă
  2. Dezvoltarea socio-emoțională
  3. Capacități și atitudini față de învățare
  4. Dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii
  5. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii

Cluburi de dezvoltare

  1. Dezvoltare personală – 1 activitate/săpt.
  2. Educație muzicală – 1 activitate/săpt.
  3. Educație fizică – 1 activitate/săpt.
  4. Limba Engleză – 2 activități/săpt.
Orele de club se desfășoară în prima parte a zilei, iar costul acestora este inclus în taxa de școlarizare.

Opționale

  1. Atelier de modelat emoții
  2. Balet
  3. Fotbal
  4. Pian
  5. Canto
Opționalele se desfășoară în intervalul 16:00-18:00 și se achită separat de taxa școlară.

educație holistică și multisenzorială

Principii Specifice

Punem mare preț pe abordarea educațională holistică și multi-senzorială, care se adresează deopotrivă minții, emoției și simțurilor. Promovăm un tip de învățare prin joacă și experiment, prețuind, în egală măsură: EXPLORAREA, DESCOPERIREA, CUNOAȘTEREA.

EDUCAȚIE CENTRATĂ PE COPIL

ÎNVĂȚARE ACTIVĂ

DEZVOLTARE INTEGRATĂ

INTERCULTURALITATE

ECHITATE

NONDISCRIMINARE

credem în creativitate și

Stimulăm toate ariile de dezvoltare

Iubim la nebunie jocul și imităm la scară mică, situațiile din viață. Periodic schimbăm tema și resursele educaționale, iar clasa capătă dimensiuni de poveste. Copiii adoră să fie, pe rând, doctori, pompieri, astronauți, fermieri, eschimoși sau gardieni protectori ai mediului, mânuind și denumind cu ușurință, instrumentele folosite de „oamenii mari”.

Aceste arii de dezvoltare se traduc la nivelul clasei într-o serie de ARII DE EXPERIENŢĂ structurate în așa fel încât la fiecare colț te așteaptă o nouă aventură:

Zona de construcții, joc de rol, apă și nisip, universul în miniatură, colțul de lectură și biblioteca, zona auditivă, zona de știință și investigație, zona de antrenament grafic, zona de dezvoltare matematică, zona creativă, zona experiențelor culinare, zona experiențelor tactile.

Întrebări Frecvente 

Liceul Româno-Finlandez este prima școală care a implementat principiile învățământului finlandez în România.

Proiectul urmărește să aducă plus-valoare educației din România prin adaptarea metodelor și ideologiei educației finlandeze, cea mai performantă în mediul educațional european.

Care este structura anului școlar?

Liceul Româno–Finlandez funcționează după aceeași structură a anului școlar ca cea elaborată de Ministerul Educației. În perioada vacanței destinate învățământului preșcolar și primar, precum și a vacanței inter-semestriale, grădinița va avea program normal, doar că în această perioadă se vor desfășura exclusiv activități recreative și de consolidare, sub supravegherea profesorului de after-school. Pe perioada celorlalte vacanțe, grădinița va fi închisă.

Care este maximul de copii dintr-o grupă?

Numărul maxim de copii acceptat la o grupă este de 18, pentru grupa mini este de 15.

Care este alimentația copiilor?

Preocupați fiind de importanța unei alimentații sănătoase pentru dezvoltarea copiilor, oferim zilnic preparate pregătite în bucătăria proprie: mic-dejun, gustarea de fructe, prânzul și gustarea de după-amiază. Meniurile sunt realizate de medicul școlii împreună cu asistenta medicală, ținând cont de necesarul caloric și proteic specific fiecărei vârste. Totodată, pentru copiii vegetarieni este preparat un meniu special la cererea părinților.

La ce se utilizează banii pentru rechizite?

Banii pentru rechizite sunt utilizați în vederea asigurării necesarului de birotică și papetărie, auxiliarelor educaționale, instrumentelor utilizate în activitățile zilnice, materialelor folosite în cadrul activităților de educație fizică și sport.

Care sunt funcțiile sălilor de clasă?

Sala de clasă servește pentru următoarele activități: primirea copiilor (8.00-8.30), micul dejun (8.30-9.00), activități didactice zilnice (9.00-12.00), timp de odihnă și somn (14.00-16.00), gustare (16.00-16.30), activități after-school (16.30-18.00)

Cât timp petrec copiii în aer liber?

Fiind o grădinită cu specific educațional finlandez, timpul petrecut în aer liber este foarte important în procesul educativ, motiv pentru care copiii ies zilnic să se recreeze (atunci când condițiile  meteo sunt favorabile).