ciclul claselor V-VIII

nivel GIMNAZIAL

 

Curriculum vast le oferă elevilor de gimnaziu oportunitatea de a-și dezvolta aptitudini din diverse domenii: lingvistic, matematic, științific, tehnologic, uman și social.

clasele a V-A și a VI-A

Ciclul de dezvoltare

Are ca obiectiv major formarea capacităţiilor de bază necesare pentru continuarea studiilor.

Acesta vizează:

  • dezvoltarea achiziţiilor lingvistice şi încurajarea folosirii limbii române, a limbii materne şi a limbilor străine pentru exprimarea în situaţii variate de comunicare;
  • dezvoltarea unei gândiri structurate şi a competenţei de a aplica în practică rezolvarea de probleme;
  • familiarizarea cu o abordare pluridisciplinară a domeniilor cunoaşterii;
  • constituirea unui set de valori consonante cu o societate democratică şi pluralism;
  • încurajarea talentului, a experienţei şi a expresiei în diferite forme de artă;
  • formarea responsabilităţii pentru propria dezvoltare şi sănătate.

    clasele a VII-a și a VIII-A

    Ciclul de observare și orientare

    Are ca obiectiv major orientarea în vederea optimizării opţiunii şcolare şi profesionale ulterioare.

    El vizează:

      • descoperirea de către elev a propriilor afinităţi, aspiraţii şi valori în scopul construirii unei imagini de sine pozitive;
      • formarea capacităţii de analiză a setului de competenţe dobândite prin învăţare în scopul orientării spre o anumită carieră profesională;
      • dezvoltarea capacităţii de a comunica, inclusiv prin folosirea diferitelor limbaje specializate;
      • dezvoltarea gândirii autonome şi a responsabilităţii faţă de integrarea în mediul social.

    Activităţile se desfăşoară conform programei educaţionale naţionale și sunt completate de programul propriu bazat pe principii finlandeze, care vizează descoperirea şi dezvoltarea potenţialului fiecărui copil, integrarea în programe de învăţare, susţinerea creativităţii şi afirmarea personalităţii fiecărui copil, prin cluburi și opționale, programe educative, proiecte și activități extrașcolare.

    Activități & Programe

    Program

    08:00-14:00/15:00

    Program de școală

    12:45-13:15

    Pauza de prânz

    14:00/15:00-18:00

    After-school

    Pregătirea temelor

    Activități opționale de recreație

    Discipline studiate

    1. Limba și Literatura Română
    2. Limba Engleză
    3. Limba Spaniolă
    4. Limba Latină (clasa a VIII-a)
    5. Matematică 
    6. Fizică  (clasa a VI-a, a VII-a și a VIII-a)
    7. Chimie (clasa a VII-a și a VIII-a)
    8. Biologie 
    9. Geografie
    10. Istorie 
    11. TIC 
    12. Educație Tehnologică 
    13. Educație Socială
    14. Educație Muzicală
    15. Educație Plastică
    16. Educație Fizică și Sport
    17. Consiliere și Dezvoltare Personală (Dirigenție)
    18. Public Speaking (clasele V-VI)

    Opționale

    1. Școala IT – Robotică

    Opționalul de robotică îi va învăța pe copii cum sunt realizați și cum funcționează roboții, cum poate reacționa un robot în mediul înconjurator, cum pot programa un robot și cum îi pot da comenzi, coding adaptat special pentru copiii peste 6 ani, conexiuni în viata reala, exemple de utilizare în aplicații diverse. Programarea îi va ajuta în mod direct în a-și planifica foarte clar obiectivele, acțiunile și metodele de lucru. Gândirea devine organizată și logică, iar copilul este mai bine pregătit pentru interacțiunea sa cu tehnologia, indiferent de domeniul de activitate.

    2. Programare Scratch
    3. Scrimă

    Scrima ar putea fi numită una dintre cele mai vechi îndeletniciri sportive ale omului și este cunoscută sub denumirea de „șah în formă fizică”. Este cât se poate de adevărat că acest sport combină forța, agilitatea, inteligența și viteza, fiind dinamic și antrenant.

    4. Fotbal

    Cu toții suntem familiarizați cu expresia „mens sana in corpore sano”. Sportul echilibrează activitatea psihică. Prin sport înveți strategie, tactică și aplicări ale acestora. De asemenea, te ajută să înțelegi emoțional ce înseamnă o echipă.

    5. Limba Engleză

    The best way to learn English is to practice it every day. Therefore we will try to improve the children’s spelling and writing skills through this course so that they can become real European citizens.

    6. Limba Germană

    Deutsch lernen Sie am besten, indem Sie sie täglich üben. Deshalb versuchen wir in diesem Jahr, die Rechtschreibung und das Schreiben von Kindern zu verbessern, damit sie echte europäische Bürger werden.

    7. Educație Antreprenorială

    Opționalul se adresează copiilor între 7 și 16 ani și este un program complex de educație anteprenorială și financiară. Misiunea Ken Academy prin acest program este ca fiecare copil să devină conștient că în interiorul său se află o multitudine de resurse care merită să fie descoperite și dezvoltate.

    8. Șah

    Supranumit „sportul minții”, șahul crește concentrarea, capacitățile intelectuale,memoria, dar și gândirea analitică și abstractă. De asemenea, organizează activitatealogică a copilului încurajându-i concentrarea și atenția.

    9.Balet

    Baletul este cea mai plăcută metodă de a-i ajuta pe copii să își dezvolte aptitudinea pentru mișcare, împreună cu grația, ținuta ideală și simțul pentru frumos! Obiectivele acestui opțional sunt: încurajarea manifestării deschise și disciplinate a laturii artistice a copilului; cultivarea bucuriei dansului, a imaginației și a stimularea încrederii în forțele proprii.

    10.Dans modern

    Parte integrantă a educației fizice, dansul cuprinde mișcări ce reflectă afectivitate, sensibilitate, grație și eleganță, expresivitate și vioiciune, sincronizarea ritmului mișcărilor cu muzica fiind mijlocul de bază al dezvoltării educației fizice și estetice.

    11. Gimnastică
    12. Public Speaking

    Opționalul de Public Speaking cuprinde exerciții și activități pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și vorbit în public. Obiectivele acestuia sunt: îmbunătățirea vizibilă a abilităților de comunicare, actorie și vorbit în public, dezvoltarea abilităților de socializare, comunicare, ascultare activă, imaginație, creativitate și improvizație, dezvoltarea abilităților de scriere, memorie, stăpânire a propriilor emoții.

    13. Pian

    Învățarea și practicarea unui instrument le dezvoltă copiilor atenția distributivă, puterea de concentrare, voința, devin riguroși, perseverenți, disciplinați, responsabili. Prin intermediul orelor de pian, copiii sunt provocați să dea frâu liber imaginației, să transpună mesajele muzicale în emoții sau stări personale, să coreleze imagini reale cu expresii muzicale.

    14. Canto
    15. Adolescență

    Ce fel de adolescent sunt? Ce fel de adolescent vreau să devin?

    16. Logopedie
    17. Atelier de modelat emoții
    18. Informatică distractivă
    19. Aritmetică Mentală
    20. ARt Decoupage/Croitorie
    Aceste opționale se desfășoară în intervalul 16:00-18:00 și se achită separat de taxa școlară. În fiecare an apar noi opționale, iar cele pentru care copiii nu prezintă interes nu mai sunt în oferta noastră.

    Întrebări Frecvente 

    Liceul Româno-Finlandez este prima școală care a implementat principiile învățământului finlandez în România.

    Proiectul urmărește să aducă plus-valoare educației din România prin adaptarea metodelor și ideologiei educației finlandeze, cea mai performantă în mediul educațional european.

    În ce limbă se face predarea?

    Predarea la clasă se realizează în limba română, folosind principiile învățământului finlandez.

    Câți copii sunt în clasă?

    Pentru că tandemul româno-finlandez presupune un plan individualizat de educaţie, numărul de copii la grupă/clasă este unul mai mic decât în mod normal. La nivelul primar, clasa este formată din 15-18 elevi, iar la nivelul gimnazial din 15-20 elevi.

    Diplomele sunt recunoscute?

    Da, Liceul Româno-Finlandeză este recunoscută la nivel naţional de către Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului prin O.M 5493/18.10.2010, făcând astfel parte din reţeaua unităţilor de învăţământ.

    Vor exista schimburi de experiență cu elevi finlandezi?

    Da, în mod special ne dorim ca fiecare dintre elevii noştri să fie familiarizaţi cu diverse culturi europene. Ceea ce ne propunem este ca elevii finlandezi să vină în schimburi de experienţă în şcoala noastră, iar, la rândul lor, elevii noștri să meargă în Finlanda. Profesorii noştri deja au realizat cursuri de formare în câteva şcoli din Finlanda, iar profesorii din Finlanda derulează stagii de pregătire în cadrul şcolii noastre pentru a monitoriza implementarea corectă a modelului educaţional finlandez.

    Se poartă uniformă?

    La nivelul claselor primare, dar și gimnaziale se poartă un tricou, pulover sau hanorac cu însemnele grafice ale şcolii. Este o modalitate prin care scădem presiunea anturajului în domeniul vestimentar. 

    Când toți sunt îmbrăcați la fel, preocuparea despre cum arată un elev sau dacă este la modă, pălește. Purtarea uniformei îi ține concentrați, nu pe haine, ci pe ceea ce au de făcut, mărește unitatea dintre elevi și contribuie la crearea spiritului comunitar.

    sunt integrați copii cu CES (cerințe educaționale speciale)?

    La Școala Româno-Finlandeză există un loc/clasă rezervat copiilor cu CES. Integrarea copiilor cu CES se realizează în funcție de diagnosticul copilului și în urma discuțiilor dintre părinți, profesori și psihologul școlii.

    Ce fel de curriculum se urmează?

    Programa școlară obligatorie este cea națională, modalitățile de predare sunt însă croite după măsurile fiecărui copil, astfel încât niciunul să nu spună că nu se predă pe limba lui.

    Se țin ore de Religie?

    Nu se țin ore de religie. Acestea au fost înlocuite cu o orele de Character First, care au ca scop modelarea caracterului după principii etice și morale.

    Ce limbi străine sunt studiate?

    Engleza și germana  sunt predate în școală. 

    La nivel primar, începând cu clasa pregătitoare, există 3 ore de engleză/săptămână și o oră de germană/săptămână.

    La nivel gimnazial toate clasele sunt de intensiv engleză, ceea ce înseamnă 5 ore de engleză pe săptămână și două ore de germană pe săptămână.

    Ce rezultate aveți la olimpiade și evaluări naționale?

    Elevii sunt încurajați, îndrumați și pregătiți de profesori să participe nu numai la olimpiade, dar și la diverse concursuri compatibile cu abilitățile și talentele lor.

    La nivel primar elevii participă la concursuri precum Comper, Cangurul, iar la nivel gimnazial elevii participă la olimpiade și concursuri cu teme specifice.

    Ce servicii sunt acoperite de taxa de școlarizare?

    Pachetul educațional pentru programul 08:00-14:00 cuprinde cursurile conform curriculei pentru ciclul primar, cluburile de dezvoltare, masa de prânz și gustarea. 

    Activitățile opționale și extracurriculare nu sunt incluse în taxa educațională fixă, acestea stabilindu-se la nivel individual.