Cu toate că sistemul de învățământ românesc declară „educația este centrată pe elev”, pare a fi mai degrabă centrată pe paradoxuri. Școlile sunt închise, iar bugetul alocat este foarte mic. Mulți dintre experții în educație, cei cu CV-uri impresionante și dosare pline cu diplome, nu au experiența de a lucra efectiv cu elevii. Avem proiectul „România educată”, dar crește procentul de analfabetism funcțional, precum și numărul copiilor care au abandonat școala sau sunt în prag de abandon școlar.
Lucrurile normale se întâmplă atunci când sistemul funcționează, dar lucruri excepționale se pot întâmpla doar atunci când oamenii înnobilează normalul prin vocația lor. Chiar dacă pandemia a venit neprogramată, au existat profesori care s-au adaptat rapid, iar procesul de predare a continuat.
La Liceul Româno-Finlandez un rol important l-au avut părinții, prin parteneriatul de care au dat dovadă și de data aceasta. Deși a fost greu, ne-am susținut reciproc.
Școala online a devenit o metodă forțată de predare. Profesorii au început să caute informații, să participe la cursuri, să folosească aplicații, pentru o predare din care să existe învățare.
Elevii au învățat prin descoperire și au fost provocați să-și depășească nivelul de dezvoltare. Ne-am folosit de tabla OpenBoard, pentru a facilita înțelegerea noțiunilor predate, dar și de diferite aplicații și jocuri prin care copiii au fost antrenați în echipe pentru consolidare.
Învățarea este cel mai frumos mod de a primi și a dărui.
Orice copil este încântat să descopere rețele de socializare online, să posteze poze sau story-uri, și totul pare interesant până înt punctul în care își dă seama că adevărata socializare nu înseamnă să descoperi lumea din spatele unui ecran. Prezența fizică la școală reprezintă un mod sănătos prin care copiii își creează relații atât între ei, cât și cu profesorii sau ceilalți mentori cu care interacționează. Fiind fizic la școală, aceștia învață să construiască prietenii, să le prețuiască , să ierte și să aprecieze ceea ce contează.
Dacă pandemia ne-a învățat să ne adaptam și să ne descurcăm în condiții dificile, dacă am reușit să menținem relațiile și la distanță, atunci cu siguranță momentele în care suntem fizic împreună trebuie valorificate cât mai mult.
Povestea fiecărui copil despre o zi de școală este unică. Fiecare o trece prin prisma propriilor sentimente și trăiri atunci când o povestește. În fiecare zi apar dificultăți și provocări cărora încearcă să le facă față.
A ne asigura că cei mici experimentează fericirea și satisfacţia în activităţile de zi cu zi de la școală este la fel de important precum a-i încuraja să se angajeze în procese de învăţare care, cu siguranţă, în viitor vor duce la diferite experienţe pozitive.
Școala trebuie să fie un mediu viu, în care elevul să se simtă stimulat și ajutat să se integreze cu plăcere. Nu separăm mintea de inimă, conform lui Parker J. Palmer.
Cu ajutorul clubului Character First putem transmite cu mult mai multă ușurință ideea: „Îmi pasă de tine!”, construind un pod de la inima profesorului la inima elevului.
Nimănui nu-i pasă cât de mult știi, până când nu știe cât de mult îți pasă!
După un an de la închiderea școlilor, suntem conștienți că digitalizarea educației a venit atât cu avantaje, cât și cu dezavantaje, iar de neînlocuit vor fi doar profesorii-mentori, cei care transmit emoție, inspiră, fundamenteză valori și formează caractere. România mai are o șansă doar prin educație! E timpul să punem elevul „în primul rând”, atât la propriu – prin deschiderea școlilor, cât și la figurat – printr-o educație de calitate pentru fiecare elev.
Autori:
Prof. Cristina Eftimie (2A), Prof. Ligia Cristian (2B),
Prof. Ligia Cristea (2C), Prof. Ancuța Duminică (2D),
Prof. Viorica Șteflea (Character First)
Echipa LRF. Oamenii din spatele profesorilor (2)
După lansarea unui film, cei care primesc toate aprecierile sunt actorii principali și regizorul. Cu toate astea, echipa din spatele camerelor joacă un rol important, fără de care nimic nu ar fi posibil. Un scenarist care nu redactează replicile potrivite poate crea o...
Echipa LRF. Oamenii din spatele profesorilor
După lansarea unui film, cei care primesc toate aprecierile sunt actorii principali și regizorul. Cu toate astea, echipa din spatele camerelor joacă un rol important, fără de care nimic nu ar fi posibil. Un scenarist care nu redactează replicile potrivite poate crea o...
Sunt profesor la clasa pregătitoare: panică sau curiozitate?!
Teama cu care am intrat în acest an școlar a fost ceva ce m-a însoțit încă din vară. Aproape că se transformase în anxietate, căci viitorul părea în mintea mea destul de greu de suportat. Nu mai avusesem elevi de vârstă mică de un deceniu, căci am tot preluat clase...
Adolescența, între dependențe și alte probleme
10% dintre adolescenți fumează până la 15 țigări pe zi și aproximativ 75% dintre ei au consumat alcool cel puțin o dată. De la această realitate, a plecat discuția dintre Alina Dumitrache, director al Liceului Româno-Finlandez și Dana Istrate, gazdă a emisiunii „Între...
Măsuri noi, pe stil vechi
Nici modulele, nici zilele de vacanță, nici evaluarea standardizată și nici concursurile de directori nu vor repara educația din România. Fiecare dintre cele enumerate mai sus sunt niște idei cu potențial mare. Dacă sunt și bune, vom afla DACĂ ȘI NUMAI DACĂ...
AJUTOR pentru Ucraina
Umanitatea nu are granițe! Credem că în astfel de vremuri, cea mai importantă lecție pe care o putem oferi copiilor este lecția umanității. Ne dorim să fim un exemplu autentic de bunătate, compasiune și solidaritate pentru elevii noștri. Încă de la începutul...
Generația de Sacrificiu a demonstrat!
Am încercat să ne bucurăm la banchetele copiilor, să ne amuzăm de amintirile prezentate la Ultimul Clopoțel, dar inima ne era tuturor cât un purice..., pentru că așteptam rezultatele de la Evaluarea Națională. Oricât ne dorim să îi ferim de acest moment, pentru ei...
Ursulețul Călător
Chiar dacă anul acesta a fost un an atipic pentru toată lumea, noi, clasa I C, am reușit să ne facem prieteni chiar și peste Prut. Profitând de avantajele tehnologiei din ziua de astăzi și prin intermediul proiectului transnațional „Ursuleții călători” implementat...
Începuturi, Viziune, Perspective – Interviu Alina Cîrjă
Am vrut să aflăm povestea întreagă despre cum a luat naștere acest proiect frumos, numit Liceul Româno-Finlandez, pentru mulți dintre noi „a doua casă”. Și cine altcineva ar fi putut să spună mai bine această poveste, decât cea care a îndrăznit să viseze la o școală...
Perspective
Recent, am împărtășit cu părinții clasei mele imaginea de mai sus și i-am rugat să facă un exercițiu. I-am rugat să nu tragă niște concluzii fondate pe primul mesaj pe care ar părea că îl transmite imaginea, și anume: „Uitați cât de multifuncțional este un cadru...
0 Comentarii